
Program
FORUM BIURO I ADMINISTRACJA 2025
Projekt biuro: między oczekiwaniami ludzi, technologią a realiami budżetu
Poznaj zakres merytoryczny Forum
19 listopada 2025
SESJA WSPÓLNA: INSPIRACJE DLA BIURA I ADMINISTRACJI
Moderatorka Forum: Ewa Bodio-Ziółkowska, Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
REJESTRACJA I ŚNIADANIE NETWORKINGOWE
Pierwszy dzień Forum rozpoczynamy od wspólnego śniadania, aromatycznej kawy od firmy Lavazza i śniadaniowych przekąsek serwowanych przez Duko Catering.
Zapraszamy do okrągłych stołów tematycznych i rozmów z ekspertami w tematach aktualnych wyzwań osób odpowiedzialnych za biuro i administracje.
W networkingu wspiera nas GRZEGORZ TURNIAK TEAM.
Partner Śniadania Biznesowego
LAVAZZA, NAJLEPIEJ POSTRZEGANA PRZEZ KONSUMENTÓW MARKA KAWY W POLSCE
– 130 lat kawowej ekspertyzy
– Lavazza jest po raz kolejny najlepszą palarnią kawy w Europie
– Perspektywy w szybko zmieniającym się otoczeniu
– Rynek zielonego ziarna VS utrzymanie jakości
Power speech: NOWE SPOJRZENIE NA PROJEKTOWANIE BIUR WSPIERAJĄCYCH RÓŻNORODNOŚĆ NEUROLOGICZNĄ, DOSTĘPNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ PRACY
Jak projektować biura, które naprawdę działają dla wszystkich – nie tylko dla większości.
– Neuroróżnorodność w praktyce – potrzeby, a nie „specjalne przypadki”
– Dostępność jako standard, nie przywilej
– Elastyczne biuro dla różnych stylów pracy i koncentracji
– Przestrzeń, która daje wybór i poczucie bezpieczeństwa
Power speech: GEN Z W BIURZE – JAK MÓWIĆ, WSPÓŁPRACOWAĆ I BUDOWAĆ KULTURĘ POKOLENIOWĄ W ADMINISTRACJI
Inspiracja do zmiany myślenia i poszukiwania innowacji w między generacyjnym dialogu.
– Wielopokoleniowe wyzwania komunikacyjne
– Administracja jako źródło lekcji dla Gen Z
– Nowa narracja o administracji – obszar dający stabilizację, możliwości realnego wpływu i rozwoju cennych umiejętności.
BIURO DZIŚ I JUTRO – OBECNE I PRZYSZŁE WYZWANIA ŚRODOWISKA PRACY
Interaktywne badanie i analiza trendów z Kinnarps
Jakie biuro odpowiada na potrzeby nowoczesnej organizacji? Jak stworzyć przestrzeń, która ma służyć pracownikom do realizacji zadań i rozwijania potencjału, jednocześnie sprawdzając się pod względem efektywności kosztowej? Zapraszamy na krótkie, interaktywne wystąpienie, w którym wspólnie z uczestnikami poszukamy odpowiedzi na te pytania, a po badaniu zachęcamy do kontynuowania dyskusji na stoisku Kinnarps.
PRZERWA KAWOWA & ŚNIADANIOWY NETWORKING
Power speech: PRACA PRZYSZŁOŚCI: GDZIE WELLBEING SPOTYKA BHP
Praktyczne sposoby na integrację dobrostanu i bezpieczeństwa dla innowacyjnego, zdrowego i produktywnego środowiska pracy.
– Konkretne, sprawdzone kroki wplatania inicjatywy wellbeing w tkankę istniejących systemów BHP, maksymalizując ich wzajemne korzyści.
– Przykłady budowania kultury wspierającej holistyczne zdrowie, jednocześnie podnoszącej standardy bezpieczeństwa.
– Identyfikacja i minimalizacja czynników psychospołecznych wpływających na dobrostan, jako integralna część zarządzania ryzykiem w miejscu pracy.
Wystąpienie Przedstawiciela AV
Power speech: CO PISZCZY W ESG? JAK ZMIANY W PAKIECIE OMNIBUS WPŁYNĄ NA DZIAŁANIA FIRM?
Jak przygotować firmę do wdrożenia praktycznych działań, które budują przewagę konkurencyjną? Jak wykorzystać właściwie dany na przygotowania czas?
– Wbrew pozorom ESG nie jest martwe, ale sytuacja regulacyjna się zmienia, aby dać firmom więcej czasu na wdrożenie. Tym samym oczekiwania klientów, pracowników oraz inwestorów pozostają. Nie tylko UE, rosną wymogi na innych rynkach. Czy możemy pozwolić sobie na brak działania?
– Dlaczego wdrożenie ESG staje się must have dla firm?
– ESG przechodzi z poziomu deklaracji do wdrożenia
Wystąpienie Partnera
LUNCH & NETWORKING
Case study: BIURO, KTÓRE DZIAŁA: #NEWFFICE JAKO MODEL PRZESTRZENI PRZYSZŁOŚCI
Hybrydowe biuro z duszą, które łączy ludzi, technologię i ESG.
– Jak technologie pomagają zwiększyć efektywność przestrzeni
– Human HUB – człowiek w centrum uwagi
– Innowacyjne przestrzenie i nowe funkcjonalności
– Hybryda 2.0 – dynamiczna alokacja
Wystąpienie Partnera
Case study: AI W ADMINISTRACJI: MIĘDZY OBAWĄ A EFEKTYWNOŚCIĄ – GDZIE WARTO ZACZYNAĆ?
Jak wdrażać AI w biurze z głową, tak aby zwiększyć efektywność, usunąć obawy i zbudować zaufanie.
– Dylemat: innowacja kontra obawa przed zmianą.
– Jak zachęcić do zaprzyjaźnienia się z AI – rola lidera
– Co w trawie piszczy – praktyczne przykłady zastosowań AI

Marzena Trębacz
Kierownik Działu Administracji, DOZ S.A.
Dyskusja: JAK (I PO CO) DZIŚ PRZYCIĄGAĆ LUDZI DO BIURA?
Między oczekiwaniami pracowników, technologią a realiami budżetu
– Do biura? A po co? I czy warto? Jak pogodzić potrzeby pracowników z wymaganiami organizacji?
– Rzeczy niemożliwe robimy od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać… Czy da się zapewnić elastyczność nie staczając się w chaos, stworzyć wyjątkowe miejsce, dbając o budżet, wspierać efektywność i wellbeing oraz sprawnie odpowiadać na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby równolegle realizując codzienne obowiązki? Wyzwania zespołów Administracji i HR w hybrydowym modelu pracy.
– Cyfrowa warstwa hybrydy– od aplikacji do rezerwacji po inteligentne systemy zarządzania miejscem pracy.
– Lekcje z realnych wdrożeń: co się sprawdziło, a gdzie wciąż jeszcze szukamy optimum?
PRZERWA KAWOWA & NETWORKING
16:20 – 17:20
SPEKTAKL KOMEDIOWY “AGILE DLA OPORNYCH”
w wersji Biuro i Administracja
Czy da się śmiać z wdrażania zmian? Oczywiście – szczególnie kiedy wielkie koncepcje zderzają się z codziennością! „Agile dla Opornych w wersji Biuro i Administracja” to historia z przymrużeniem oka o tym, jak rodzą się wielkie koncepcje biznesowe. Ile w tym przypadku a ile przemyślanej strategii? Jaką rolę pełni w tym całym zamieszaniu Dział Administracji? Czy walka o przestrzeń biurową może zapoczątkować wielkie przemiany w organizacji? Biznes, sieć zależności, zmiana w organizacji, przełomowy produkt a w tym wszystkim nasi bohaterowie. Członkowie zespołu projektowego uwikłani w scenariusz napędzany ambicjami posiadania nowoczesnego biura. Różne osobowości, różne podejścia do pracy, różne cele, różny wiek…czy bohaterowie poradzą sobie z nowatorskim produktem, który ma odmienić losy tysiąca Polaków? Świat korporacji widziany oczami niezależnego obserwatora, który nie ocenia i nie kwestionuje. Przyjmuje rzeczywistość taką, jaka jest, pozwalając widzowi na własną interpretację. Czy uda mu się spojrzeć z dystansem i lekkością na swoją pracę i pozwolić pośmiać się z siebie?
Interaktywny mini-warsztat: AGILE IMPRO GAMES
To zabawa teatrem i improwizacją podczas, której na warsztat zostanie wzięty fragment scenariusza spektaklu i zmieniony zgodnie z sugestiami płynącymi z widowni. Uczestnicy Forum będą mieć realny wpływ na przebieg akcji i losy bohaterów. Aktorzy dostosują się do nowej wersji i odegrają scenę po zmianach wprowadzając element improwizacji. Efektów nie sposób przewidzieć i w tym tkwi zabawa.
17:45 – Zakończenie I dnia Forum
20 listopada 2025
REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING
9:00 – 14:00
STOLIKI TEMATYCZNE:
BIURO BEZ TAJEMNIC – ZAINSPIRUJ, ZAPYTAJ, PODZIEL SIĘ, POMÓŻ
Moderowane dyskusje z aktywnym udziałem uczestników z sali:
praktyczne dyskusje, wymiana wiedzy, rozmowy o porażkach i sukcesach
(liczba miejsc ograniczona)
9:00 – 10:00 STOLIKI TEMATYCZNE – 1 RUNDA
FIRST-TIME MANAGER W ADMINISTRACJI
O stylach zarządzania i sposobach budowania autorytetu.
– Dlaczego rola lidera w administracji to coś więcej niż zarządzanie zadaniami
– Co naprawdę buduje autorytet lidera
– Jak budować autorytet i zaufanie w zespole już od pierwszych dni w roli managera
– Jak dopasować styl zarządzania do swojego zespołu, koncepcja przywództwa sytuacyjnego
– Jak unikać najczęstszych błędów początkujących menedżerów
NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO W OBSZARACH BACK-OFFICOWYCH
– Lider przyszłości – nowoczesne mindsety i umiejętności lidera, a gdzie ja jestem w procesie stania się liderem przyszłości? (wg 9 skills and mindsets to succeed in the next decade – Jacob Morgan)
– Strategiczne zarządzanie firmą – czy jest tu miejsce dla office menedżerów?
– Dostawca, integrator, strateg, kreator wartości, lider zmian, ktoś jeszcze czy wszyscy naraz – kim jest, a kim powinien być office menedżer?
– Office menedżer – czego potrzebuje dziś, aby jego rola oraz rola back-office (administracji) w firmie wzrosły w przyszłości?
JESZCZE RAZ O POWROCIE DO BIUR
Postawy, polityki, raportowanie.
– Dylematy i decyzje, pożytki i wyzwania. Czy gra jest warta świeczki?
– Polityki firm: nadzorować i karać czy kusić i słodzić? Jak różne organizacje podchodzą do kwestii regularnej obecności pracowników w biurze
– A skąd wiemy? O raportowaniu i metodologiach
– Równość, inkluzywność, zaangażowanie pracowników
JAK PRZEKONAĆ ZARZĄD DO INWESTYCJI W BIURO? – STRATY, DANE I ZAANGAŻOWA-NIE
Mów o stratach, nie tylko zyskach.
– Czy w ogóle mówimy do Zarządu?
– Dlaczego Zarząd nie słucha?
– Jak skutecznie blokujemy sami siebie w rozmowach z Zarządem?
– Jak dobierać argumenty?
– Mniej znaczy więcej, czyli jak nasz profesjonalizm podstawia nam nogę,
– Jesteś handlowcem i przyjmij to wreszcie! 😉
PRZERWA KAWOWA & NETWORKING
10:30 – 11:30 STOLIKI TEMATYCZNE – 2 RUNDA
MOC WIELU PERSPEKTYW – DUŻY ZESPÓŁ ADMINISTRACYJNY JAKO ŹRÓDŁO INSPIRACJI I WYZWAŃ
– Różnorodność – siła napędowa innowacji i usprawnień
– Zarządzanie liczebną i zróżnicowaną grupą, jako pole do rozwoju kompetencji menadżerskich – zespół lustrem dla lidera
– Różne style pracy i różne osobowości – jak z zagrożeń zbudować wartość
– Potrzeby i oczekiwania pracowników, a interes organizacji – czy idealny balans jest możliwy?
OD KOMUNIKATU DO WDROŻENIA: ROLA ADMINISTRACJI W PROCESACH ZMIAN
– Nihil novi, czyli o tym, że nie ma zmiany bez Administracji
– Aúrea praxis, stérilis theoria, czyli o wyższości instytucjonalnej wiedzy zespołu w organizacji, nad „mądrościami audytorów”
– Antequam agas, considera, czyli o tym, jak różne okoliczności wprowadzenia zmiany wpływają na wagę jej poszczególnych etapów
– Mulgere hircum, czyli: albo zmiana albo my!

Paweł Piotrowski
Dyrektor Administracyjny, GRUPA RMF
NIE SAMYM BUDŻETEM ŻYJE BIURO
Czyli jak wyznaczać i mierzyć KPI dla współczesnego biura i środowiska pracy.
– Biuro: koszt czy strategiczny zasób? Jak zmieniały się wskaźniki sukcesu zmian dla biur i środowisk pracy
– Pomiędzy doświadczeniami pracownika, doświadczeniami klienta a efektywnością biznesową i kosztową. Czyli jak łączyć ogień z wodą – integrować stojące w sprzeczności (a może nie?) oczekiwania interesariuszy wobec biura
– Co jest obecnie „Świętym Graalem” środowisk pracy i jakie wskaźniki świadczą o jego odnalezieniu?
– Czy wiemy, dlaczego (nie) chcą przychodzić do biur? Czyli o wskaźnikach frekwencji, co dzięki nim wiemy, czego nie wiemy i jak mierzyć niemierzalne
– Case study – gość. Od strategii po Post Implementation Survey, czyli KPI w praktyce
ZRÓWNOWAŻONA ADMINISTRACJA: ESG W CODZIENNEJ PRAKTYCE
Jakie działania wdrożyć, jakie certyfikacje wybrać i jak uniknąć greenwashing?
Dane pokazują, iż podejście pracodawcy do ESG jest bardzo ważne dla pracowników. W badaniu przeprowadzonym przez KPMG na rynku brytyjskim:
– 55% osób w wieku 24-35 lat przyznało, że przykłada wagę do zobowiązań swojego pracodawcy z zakresie zrównoważonego rozwoju
– Czynniki ESG wpływają na decyzję o zatrudnieniu prawie
50% pracowników biurowych
– 1/3 osób w wieku 18-24 lata odrzuciła ofertę pracy, gdyż zobowiązania firmy w zakresie ESG nie były zgodne z jej wartościami
MODERNIZACJA GŁÓWNEJ SIEDZIBY WRAZ Z BIUREM OBSŁUGI KLIENTÓW (case study)
– Różnorodność potrzeb pracowników i klientów – potrzeby społeczne a praca w skupieniu
– Ergonomia, well-being, biofilic design jako czynniki pozytywnego doświadczenia klientów
– Nowe funkcje istniejących przestrzeni
– Jak przeprowadzić zmiany w biurze w duchu cyrkularności i zrównoważonego rozwoju
– Wyzwania modernizacji przeprowadzanej w funkcjonującym obiekcie
PRZERWA KAWOWA & NETWORKING
12:00 – 13:00 STOLIKI TEMATYCZNE – 3 RUNDA
JAK NIE ZWARIOWAĆ? STRES, MULTITASKING I BUDOWANIE ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ
Strategie radzenia sobie z presją i ciągłą zmianą w pracy administracyjnej.
– Szybkie techniki radzenia sobie ze stresem w pracy administracyjnej
– Multitasking vs. skuteczność – jak pracować mądrzej, nie więcej
– Budowanie odporności psychicznej na co dzień – mikro nawyki i granice
FLOTA W TRANSFORMACJI: DEKARBONIZACJA FLOTY, TCO I STRATEGIA WDROŻENIA ELEKTROMO-BILNOŚCI
– Wyzwania stojące przed managerami flot w związku z dekarbonizacją
– Jak wspierać redukcję emisji CO2 we flocie?
– Wdrażanie elektromobilności do floty – jak ułatwić użytkownikom przejście na samochody elektryczne i jakie są związane z tym koszty?
JAK WYKORZYSTAĆ SUPERMOCE AI W CODZIENNEJ PRACY?
Czyli jak zwiększyć swoją efektywność z wykorzystaniem narzędzi AI.
– Najważniejsze zastosowania AI w biznesie i codziennej pracy oraz jak przekładają się na efektywność.
– Szanse i potencjalne zagrożenia (etyka, bezpieczeństwo danych) oraz jak nimi zarządzać w organizacji.
– Przegląd popularnych narzędzi i czym różnią się między sobą w praktyce.
– Jakie kompetencje są dziś najbardziej przyszłościowe w erze AI i jak planować rozwój kariery.
– Q&A
DRUGIE ŻYCIE BIURA: JAK MĄDRZE PROJEKTOWAĆ Z POSZANOWANIEM ZASOBÓW (case study Nowy Styl x ARUP)
– Jak współpraca projektanta, inwestora, producenta i użytkowników przełożyła się na realne oszczędności, mniejsze zużycie zasobów i lepszy komfort pracy
– Praktyczne podejście do analizy i redukcji śladu węglowego w procesie tworzenia biura – także przy drobnych zakupach
– Konkretnie zastosowane rozwiązania projektowe, organizacyjne i produktowe, które dały drugie życie elementom wyposażenia
– Narzędzia i scenariusze decyzyjne, które można przenieść do własnych projektów – od małych adaptacji po duże inwestycje