Program – Forum Biuro i Administracja 2025

Program
FORUM BIURO I ADMINISTRACJA 2025

Projekt biuro: między oczekiwaniami ludzi, technologią a realiami budżetu

Poznaj zakres merytoryczny Forum

19 listopada 2025

SESJA WSPÓLNA: INSPIRACJE DLA BIURA I ADMINISTRACJI

Moderatorka Forum: Ewa Bodio-Ziółkowska, Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

09:00 – 09:50

REJESTRACJA I ŚNIADANIE NETWORKINGOWE

09:50 – 10:05

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE FORUM

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Grzegorz Turniak

Grzegorz Turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker, Prezes, GRUPA YAK

10:05 – 10:10

LAVAZZA, NAJLEPIEJ POSTRZEGANA PRZEZ KONSUMENTÓW MARKA KAWY W POLSCE

– 130 lat kawowej ekspertyzy
– Lavazza jest po raz kolejny najlepszą palarnią kawy w Europie
– Perspektywy w szybko zmieniającym się otoczeniu
– Rynek zielonego ziarna VS utrzymanie jakości

Arkadiusz Domurad

Arkadiusz Domurad

AFH Sales Manager Poland, LAVAZZA GROUP

10:10 – 10:30

Power speech: NOWE SPOJRZENIE NA PROJEKTOWANIE BIUR WSPIERAJĄCYCH RÓŻNORODNOŚĆ NEUROLOGICZNĄ, DOSTĘPNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ PRACY

Jak projektować biura, które naprawdę działają dla wszystkich – nie tylko dla większości.

– Neuroróżnorodność w praktyce – potrzeby, a nie „specjalne przypadki”
– Dostępność jako standard, nie przywilej
– Elastyczne biuro dla różnych stylów pracy i koncentracji
– Przestrzeń, która daje wybór i poczucie bezpieczeństwa

Natalia Olszewska

Natalia Olszewska

Co-Founder, Chief Scientific Officer, IMPRONTA

10:30 – 10:50

Power speech: GEN Z W BIURZE – JAK MÓWIĆ, WSPÓŁPRACOWAĆ I BUDOWAĆ KULTURĘ POKOLENIOWĄ W ADMINISTRACJI

Inspiracja do zmiany myślenia i poszukiwania innowacji w między generacyjnym dialogu.

– Wielopokoleniowe wyzwania komunikacyjne
– Administracja jako źródło lekcji dla Gen Z
– Nowa narracja o administracji – obszar dający stabilizację, możliwości realnego wpływu i rozwoju cennych umiejętności.

Aleksandra Woźniak

Aleksandra Woźniak

Ekspertka ds. transformacji demograficznej, Autorka podcastu Trening Upadania OLAWOZNIAK.PL

10:50 – 11:10

BIURO DZIŚ I JUTRO – OBECNE I PRZYSZŁE WYZWANIA ŚRODOWISKA PRACY

Interaktywne badanie i analiza trendów z Kinnarps

Jakie biuro odpowiada na potrzeby nowoczesnej organizacji? Jak stworzyć przestrzeń, która ma służyć pracownikom do realizacji zadań i rozwijania potencjału, jednocześnie sprawdzając się pod względem efektywności kosztowej? Zapraszamy na krótkie, interaktywne wystąpienie, w którym wspólnie z uczestnikami poszukamy odpowiedzi na te pytania, a po badaniu zachęcamy do kontynuowania dyskusji na stoisku Kinnarps.

Aleksandra Krawsz-Kubica

Aleksandra Krawsz-Kubica

Marketing & PR Director KINNARPS POLSKA

11:10 – 11:30

PRZERWA KAWOWA & ŚNIADANIOWY NETWORKING

11:30 – 11:50

Power speech: PRACA PRZYSZŁOŚCI: GDZIE WELLBEING SPOTYKA BHP

Praktyczne sposoby na integrację dobrostanu i bezpieczeństwa dla innowacyjnego, zdrowego i produktywnego środowiska pracy.

– Konkretne, sprawdzone kroki wplatania inicjatywy wellbeing w tkankę istniejących systemów BHP, maksymalizując ich wzajemne korzyści.
– Przykłady budowania kultury wspierającej holistyczne zdrowie, jednocześnie podnoszącej standardy bezpieczeństwa.
– Identyfikacja i minimalizacja czynników psychospołecznych wpływających na dobrostan, jako integralna część zarządzania ryzykiem w miejscu pracy.

Barbara Makowska

Barbara Makowska

Ekspertka Wellbeing, HSE, Certyfikowany Trener Mentalny i Coach, MAKOWKAPRACUJE.PL

11:50 – 12:10

Wystąpienie Przedstawiciela AV

12:10 – 12:30

Power speech: CO PISZCZY W ESG? JAK ZMIANY W PAKIECIE OMNIBUS WPŁYNĄ NA DZIAŁANIA FIRM?

Jak przygotować firmę do wdrożenia praktycznych działań, które budują przewagę konkurencyjną? Jak wykorzystać właściwie dany na przygotowania czas?

– Wbrew pozorom ESG nie jest martwe, ale sytuacja regulacyjna się zmienia, aby dać firmom więcej czasu na wdrożenie. Tym samym oczekiwania klientów, pracowników oraz inwestorów pozostają. Nie tylko UE, rosną wymogi na innych rynkach. Czy możemy pozwolić sobie na brak działania?
– Dlaczego wdrożenie ESG staje się must have dla firm?
– ESG przechodzi z poziomu deklaracji do wdrożenia

Katarzyna Chwalbińska-Kusek

Katarzyna Chwalbińska-Kusek

Partnerka | Head of ESG Advisory, BAKER TILLY TP

12:30 – 12:50

Wystąpienie Partnera

12:50 – 14:00

LUNCH & NETWORKING

14:00 – 14:20

Case study: BIURO, KTÓRE DZIAŁA: #NEWFFICE JAKO MODEL PRZESTRZENI PRZYSZŁOŚCI

Hybrydowe biuro z duszą, które łączy ludzi, technologię i ESG.

– Jak technologie pomagają zwiększyć efektywność przestrzeni
– Human HUB – człowiek w centrum uwagi
– Innowacyjne przestrzenie i nowe funkcjonalności
– Hybryda 2.0 – dynamiczna alokacja

Małgorzata Michalczyk

Małgorzata Michalczyk

Administration Director, COLLIERS

14:20 – 14:40

Wystąpienie Partnera

14:40 – 15:00

Case study: AI W ADMINISTRACJI: MIĘDZY OBAWĄ A EFEKTYWNOŚCIĄ – GDZIE WARTO ZACZYNAĆ?

Jak wdrażać AI w biurze z głową, tak aby zwiększyć efektywność, usunąć obawy i zbudować zaufanie.

– Dylemat: innowacja kontra obawa przed zmianą.
– Jak zachęcić do zaprzyjaźnienia się z AI – rola lidera
– Co w trawie piszczy – praktyczne przykłady zastosowań AI

Marzena Trębacz

Marzena Trębacz

Kierownik Działu Administracji, DOZ S.A.

15:00 – 15:20

Case study: CYFROWA TRANSFORMACJA ZAKUPÓW Z ARIBĄ – KROK DO NOWOCZESNOŚCI

Agnieszka Przybylska

Agnieszka Przybylska

Head of Indirect Procurement & Administration, GRUPA ŻABKA

15:20 – 16:00

Dyskusja: JAK (I PO CO) DZIŚ PRZYCIĄGAĆ LUDZI DO BIURA?

Między oczekiwaniami pracowników, technologią a realiami budżetu

– Do biura? A po co? I czy warto? Jak pogodzić potrzeby pracowników z wymaganiami organizacji?

– Rzeczy niemożliwe robimy od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać… Czy da się zapewnić elastyczność nie staczając się w chaos, stworzyć wyjątkowe miejsce, dbając o budżet, wspierać efektywność i wellbeing oraz sprawnie odpowiadać na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby równolegle realizując codzienne obowiązki? Wyzwania zespołów Administracji i HR w hybrydowym modelu pracy.

– Cyfrowa warstwa hybrydy– od aplikacji do rezerwacji po inteligentne systemy zarządzania miejscem pracy.

– Lekcje z realnych wdrożeń: co się sprawdziło, a gdzie wciąż jeszcze szukamy optimum?

Moderatorka:
Dorota Osiecka

Dorota Osiecka

Partner, Dyrektor People & Places Advisory, Architecture & Planning, COLLIERS DEFINE

Uczestnicy:
Paweł Łagoda

Paweł Łagoda

Real Estate Director

Olga Turska

Olga Turska

Admin & Facility Lead Poland, COCA-COLA HBC POLSKA

Marek Andruchów

Marek Andruchów

Head of Administration Bureau, BNP PARIBAS

16:00 – 16:20

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING

17:20 – 17:45

Interaktywny mini-warsztat: AGILE IMPRO GAMES

To zabawa teatrem i improwizacją podczas, której na warsztat zostanie wzięty fragment scenariusza spektaklu i zmieniony zgodnie z sugestiami płynącymi z widowni. Uczestnicy Forum będą mieć realny wpływ na przebieg akcji i losy bohaterów. Aktorzy dostosują się do nowej wersji i odegrają scenę po zmianach wprowadzając element improwizacji. Efektów nie sposób przewidzieć i w tym tkwi zabawa.

Moderatorzy:
Joanna Wykrytowicz

Joanna Wykrytowicz

Współzałożycielka Teatru Biznesu, Aktorka, Scenarzystka, Project Manager, Product Owner i Agile Coach, TEATR BIZNESU

Dominika Sękowska

Dominika Sękowska

Współzałożycielka Teatru Biznesu i Agile Coach, TEATR BIZNESU

20 listopada 2025

08:30 – 09:00

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING

09:00 – 10:00

FIRST-TIME MANAGER W ADMINISTRACJI

O stylach zarządzania i sposobach budowania autorytetu.

– Dlaczego rola lidera w administracji to coś więcej niż zarządzanie zadaniami

– Co naprawdę buduje autorytet lidera

– Jak budować autorytet i zaufanie w zespole już od pierwszych dni w roli managera

– Jak dopasować styl zarządzania do swojego zespołu, koncepcja przywództwa sytuacyjnego

– Jak unikać najczęstszych błędów początkujących menedżerów

Moderatorka:
Magdalena Górecka

Magdalena Górecka

Trenerka Biznesu, Menedżerka Szkoleń, ADN AKADEMIA

09:00 – 10:00

NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO W OBSZARACH BACK-OFFICOWYCH

– Lider przyszłości – nowoczesne mindsety i umiejętności lidera, a gdzie ja jestem w procesie stania się liderem przyszłości? (wg 9 skills and mindsets to succeed in the next decade – Jacob Morgan)

– Strategiczne zarządzanie firmą – czy jest tu miejsce dla office menedżerów?

– Dostawca, integrator, strateg, kreator wartości, lider zmian, ktoś jeszcze czy wszyscy naraz – kim jest, a kim powinien być office menedżer?

– Office menedżer – czego potrzebuje dziś, aby jego rola oraz rola back-office (administracji) w firmie wzrosły w przyszłości?

Moderator:
dr Kacper Stachowski

dr Kacper Stachowski

Dyrektor Departamentu Spraw Korporacyjno-Administracyjnych, ENERGA-OPERATOR SA

09:00 – 10:00

JESZCZE RAZ O POWROCIE DO BIUR

Postawy, polityki, raportowanie.

– Dylematy i decyzje, pożytki i wyzwania. Czy gra jest warta świeczki?

– Polityki firm: nadzorować i karać czy kusić i słodzić? Jak różne organizacje podchodzą do kwestii regularnej obecności pracowników w biurze

– A skąd wiemy? O raportowaniu i metodologiach

– Równość, inkluzywność, zaangażowanie pracowników

Moderatorka:
Anna Pochłódka-Wątorek

Anna Pochłódka-Wątorek

Global Facilities | People and Culture, AMS

09:00 – 10:00

JAK PRZEKONAĆ ZARZĄD DO INWESTYCJI W BIURO? – STRATY, DANE I ZAANGAŻOWA-NIE

Mów o stratach, nie tylko zyskach.

– Czy w ogóle mówimy do Zarządu?

– Dlaczego Zarząd nie słucha?

– Jak skutecznie blokujemy sami siebie w rozmowach z Zarządem?

– Jak dobierać argumenty?

– Mniej znaczy więcej, czyli jak nasz profesjonalizm podstawia nam nogę,

– Jesteś handlowcem i przyjmij to wreszcie! 😉

Moderator:
Marcin M. Józefowicz

Marcin M. Józefowicz

Master | ICC Coach, SENSE-MAKING™

09:00 – 10:00

10:00 – 10:30

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING

10:30 – 11:30

MOC WIELU PERSPEKTYW – DUŻY ZESPÓŁ ADMINISTRACYJNY JAKO ŹRÓDŁO INSPIRACJI I WYZWAŃ

– Różnorodność – siła napędowa innowacji i usprawnień

– Zarządzanie liczebną i zróżnicowaną grupą, jako pole do rozwoju kompetencji menadżerskich – zespół lustrem dla lidera

– Różne style pracy i różne osobowości – jak z zagrożeń zbudować wartość

– Potrzeby i oczekiwania pracowników, a interes organizacji – czy idealny balans jest możliwy?

Moderatorka:
Karolina Mazur

Karolina Mazur

Property&Workplace Operations | Legal Administration Manager, DLA PIPER

10:30 – 11:30

OD KOMUNIKATU DO WDROŻENIA: ROLA ADMINISTRACJI W PROCESACH ZMIAN

– Nihil novi, czyli o tym, że nie ma zmiany bez Administracji

Aúrea praxis, stérilis theoria, czyli o wyższości instytucjonalnej wiedzy zespołu w organizacji, nad „mądrościami audytorów”

Antequam agas, considera, czyli o tym, jak różne okoliczności wprowadzenia zmiany wpływają na wagę jej poszczególnych etapów

Mulgere hircum, czyli: albo zmiana albo my! 

Moderator:
Paweł Piotrowski

Paweł Piotrowski

Dyrektor Administracyjny, GRUPA RMF

10:30 – 11:30

NIE SAMYM BUDŻETEM ŻYJE BIURO

Czyli jak wyznaczać i mierzyć KPI dla współczesnego biura i środowiska pracy.

– Biuro:  koszt czy strategiczny zasób? Jak zmieniały się wskaźniki sukcesu zmian dla biur i środowisk pracy

– Pomiędzy doświadczeniami pracownika, doświadczeniami klienta a efektywnością biznesową i kosztową. Czyli jak łączyć ogień z wodą – integrować stojące w sprzeczności (a może nie?) oczekiwania interesariuszy wobec biura

– Co jest obecnie „Świętym Graalem” środowisk pracy i jakie wskaźniki świadczą o jego odnalezieniu?

– Czy wiemy, dlaczego (nie) chcą przychodzić do biur? Czyli o wskaźnikach frekwencji, co dzięki nim wiemy, czego nie wiemy i jak mierzyć niemierzalne

– Case study – gość.  Od strategii po Post Implementation Survey, czyli KPI w praktyce

Moderatorka:
Edyta Mika

Edyta Mika

Workplace Strategy Change Management, Senior Consultant & Partner, TALENT CHASE

10:30 – 11:30

ZRÓWNOWAŻONA ADMINISTRACJA: ESG W CODZIENNEJ PRAKTYCE

Jakie działania wdrożyć, jakie certyfikacje wybrać i jak uniknąć greenwashing?

Dane pokazują, iż podejście pracodawcy do ESG jest bardzo ważne dla pracowników. W badaniu przeprowadzonym przez KPMG na rynku brytyjskim:

– 55% osób w wieku 24-35 lat przyznało, że przykłada wagę do zobowiązań swojego pracodawcy z zakresie zrównoważonego rozwoju

– Czynniki ESG wpływają na decyzję o zatrudnieniu prawie ​
50% pracowników biurowych​

– 1/3 osób w wieku 18-24 lata odrzuciła ofertę pracy, gdyż zobowiązania firmy w zakresie ESG nie były zgodne z jej wartościami​

Moderatorka:
Katarzyna Chwalbińska-Kusek

Katarzyna Chwalbińska-Kusek

Partnerka | Head of ESG Advisory, BAKER TILLY TP

10:30 – 11:30

MODERNIZACJA GŁÓWNEJ SIEDZIBY WRAZ Z BIUREM OBSŁUGI KLIENTÓW (case study)

– Różnorodność potrzeb pracowników i klientów – potrzeby społeczne a praca w skupieniu

– Ergonomia, well-being, biofilic design jako czynniki pozytywnego doświadczenia klientów

– Nowe funkcje istniejących przestrzeni

– Jak przeprowadzić zmiany w biurze w duchu cyrkularności i zrównoważonego rozwoju

– Wyzwania modernizacji przeprowadzanej w funkcjonującym obiekcie

Moderatorzy:
Aleksandra Krawsz-Kubica

Aleksandra Krawsz-Kubica

Marketing & PR Director KINNARPS POLSKA

11:30 – 12:00

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING

12:00 – 13:00

JAK NIE ZWARIOWAĆ? STRES, MULTITASKING I BUDOWANIE ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ

Strategie radzenia sobie z presją i ciągłą zmianą w pracy administracyjnej.

– Szybkie techniki radzenia sobie ze stresem w pracy administracyjnej

– Multitasking vs. skuteczność – jak pracować mądrzej, nie więcej

– Budowanie odporności psychicznej na co dzień – mikro nawyki i granice

Moderatorka:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

12:00 – 13:00

FLOTA W TRANSFORMACJI: DEKARBONIZACJA FLOTY, TCO I STRATEGIA WDROŻENIA ELEKTROMO-BILNOŚCI

– Wyzwania stojące przed managerami flot w związku z dekarbonizacją

– Jak wspierać redukcję emisji CO2 we flocie?

– Wdrażanie elektromobilności do floty – jak ułatwić użytkownikom przejście na samochody elektryczne i jakie są związane z tym koszty?

Moderatorzy:
Magdalena Gruszczyńska

Magdalena Gruszczyńska

Koordynator ds. Zarządzania Flotą, GRUPA ŻABKA

Agnieszka Przybylska

Agnieszka Przybylska

Head of Indirect Procurement & Administration, GRUPA ŻABKA

12:00 – 13:00

JAK WYKORZYSTAĆ SUPERMOCE AI W CODZIENNEJ PRACY?

Czyli jak zwiększyć swoją efektywność z wykorzystaniem narzędzi AI.

– Najważniejsze zastosowania AI w biznesie i codziennej pracy oraz jak przekładają się na efektywność.
– Szanse i potencjalne zagrożenia (etyka, bezpieczeństwo danych) oraz jak nimi zarządzać w organizacji.
– Przegląd popularnych narzędzi i czym różnią się między sobą w praktyce.
– Jakie kompetencje są dziś najbardziej przyszłościowe w erze AI i jak planować rozwój kariery.
– Q&A

 

Moderator:
Mikołaj Sznajder

Mikołaj Sznajder

Head of AI Business Advisory, CAMPUSAI

12:00 – 13:00

NEGOCJACJE NAJMU BIUROWEGO – KNOW HOW

Jak przygotować się do negocjacji

Kluczowe postanowienia umowy najmu w praktyce

Sesja Q&A

Moderator:
Maciej Rafałowski

Maciej Rafałowski

Adwokat, Senior Associate w zespole nieruchomości, DLA PIPER 

12:00 – 13:00

DRUGIE ŻYCIE BIURA: JAK MĄDRZE PROJEKTOWAĆ Z POSZANOWANIEM ZASOBÓW (case study Nowy Styl x ARUP)

– Jak współpraca projektanta, inwestora, producenta  i użytkowników przełożyła się na realne oszczędności, mniejsze zużycie zasobów i lepszy komfort pracy

– Praktyczne podejście do analizy i redukcji śladu węglowego w procesie tworzenia biura – także przy drobnych zakupach

– Konkretnie zastosowane rozwiązania projektowe, organizacyjne i produktowe, które dały drugie życie elementom wyposażenia

– Narzędzia i scenariusze decyzyjne, które można przenieść do własnych projektów – od małych adaptacji po duże inwestycje

Moderatorzy:
Jakub Jan Surówka

Jakub Jan Surówka

Sales Manager, NOWY STYL

Katarzyna Dendura

Katarzyna Dendura

Design Manager, ARUP

Anna Bąk

Anna Bąk

Lider Zespołu Sustainability, ARUP

13:00 – 14:00

LUNCH I ZAKOŃCZENIE FORUM – DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ I DO ZOBACZENIA ZA ROK