Program
FORUM BIURO I ADMINISTRACJA 2023
Czas na adaptację: nowa era (współ)pracy
i zrównoważona przestrzeń
Poznaj zakres merytoryczny Forum
15 listopada 2023
REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING #SesjaPozytywnychRelacji
– to zaangażowanie uczestników od pierwszych chwil przybycia na Forum. SesjaPozytywnychRelacji
powita uczestników i połączy Was w mniejsze grupki, zapraszając do „przełamywania lodów” czyli bezpiecznego wyjścia ze swojej strefy komfortu i nawiązania wartościowych kontaktów. KomitetPowitalny
Korzyści:
✓ możliwość nawiązania nowych relacji
✓ rozszerzenie sieci kontaktów biznesowych
✓ okazja do poznania ludzi, do których normalnie dostęp jest utrudniony
✓ wymiana wiedzy i doświadczeń
✓ satysfakcja gwarantowana
Program 2023
Program 2023
Czego menedżerowie mogą nauczyć się od Żołnierza Jednostki Wojskowej GROM
Program 2023
Rola biura pod znakiem adaptacji – Po co komu biuro? Czas odkryć to na nowo!
Biuro jako miejsce :
– Kreatywnej współpracy członków zespołu
– Miejsce integracji i socjalizacji
– Wspólna przestrzeń, która pomaga zbudować poczucie przynależności do organizacji, wzmacnia wewnętrzny i zewnętrzny employer branding
– Definiuje „markę pracodawcy”
Program 2023
Nowe realia pracy tworzą nowe potrzeby jej organizacji: biuro, nadmiar powierzchni, koszty, pracownicy
– Jak oszacować wielkość poszczególnych obszarów wewnątrz organizacji i przy tym stworzyć bardziej efektywną powierzchnię
– Jakie oczekiwania vs rzeczywistość mogą zaproponować dzisiaj powierzchnie biurowe swoim Pracownikom
– Jak ułożyć nowe zasady funkcjonowania biura, tak aby Pracownicy nie przeżyli tak dużego szoku przy modelu pracy hybrydowej
– Jaki najlepiej system sprawdza się w pracy hybrydowej i jak można do niego dostosować przestrzeń
– Co zrobić jeżeli dysponujesz nadmiarem powierzchni biurowej i chcesz ograniczać koszty w momencie posiadania długo terminowych umów
Nowa Logika pracy – człowiek w erze hybrydowej
– Umiejętny dialog jest podstawą do funkcjonowania w hybrydowym świecie
– Człowiek w centrum uwagi: jego indywidualne potrzeby i relacje z innymi ludźmi
– Neuroróżnorodność i wielopokoleniowe zespoły
– Środowisko pracy dostosowane do człowieka – a nie odwrotnie
– Technologia i rozwiązania, które powstają z myślą o ludziach i ze świadomością ich odmienności
CZAS NA KAWĘ I NETWORKING
Co decyduje o sukcesie biura w dobie pracy hybrydowej?
– Nowe procesy i metody pracy stawiają nowe wymagania wobec przestrzeni pracy.
– Biuro powinno być miejscem, w którym ludzie czują się dobrze, rozwijają się i, wykorzystując swój potencjał, osiągają jak najlepsze wyniki.
– Jak to wygląda w praktyce? Kinnarps od ponad 80 lat zajmuje się tworzeniem środowisk pracy, pomagając klientom w dokonywaniu zmian w ich biurach, szkołach i placówkach opieki.
– Kinnarps zaprezentuje zasady, które kształtują udane środowisko pracy.
Biuro jako miejsce budowania relacji
– Biuro jako miejsce, w którym spotykają się różne pokolenia – plusy i minusy – konflikt pokoleń czy efektywny zespół
– Komunikacja w budowaniu relacji
– Dlaczego relacje są ważne?
– Relacje a efektywność – co zrobić, żeby Twój Zespół miał wyniki?
Marzena Trębacz
Kierownik Działu Administracji, DOZ S.A.
Dyskusja: Koncentracja na pracownikach: między życzeniem a rzeczywistością
– Jakie potrzeby i wymagania pracowników wobec biura można realistycznie zrealizować?
– Jak wesprzeć/przygotować managerów do zmian i zarządzania rozproszonymi zespołami?
– Jak budować zaangażowanie odpowiadając na potrzeby zarówno pracowników jak i firmy?
LUNCH I NETWORKING
STOLIKI TEMATYCZNE: MODEROWANE DYSKUSJE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW – 1 tura
(liczba miejsc ograniczona)
UMOWY NAJMU BIUR
– Zielone klauzule – wyzwania i obowiązki
– Koszty eksploatacyjne – jak zminimalizować ryzyko wzrostu i zabezpieczyć interes najemcy
– Obowiązki wynajmującego
– Elastyczność najmu vs oczekiwania wynajmującego i obowiązki względem banku finansującego
Program 2023
PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZMIAN: JAK POGODZIĆ PRACĘ, ZMIANY I OSOBISTĄ WYDAJNOŚĆ?
Miałeś wejść na internet tylko coś sprawdzić na minutę a minęła godzina scroloowania na fejsbuku… Umowa z kontrahentem czeka od tygodnia na przejrzenie. Obiecałeś /aś sobie, że zaczniesz ćwiczyć od następnej soboty… Minął kolejny miesiąc a Twoje buty sportowe nadal się kurzą. W domu kran czeka na naprawę od roku ….poleciało już tam wiadro wody…A jeszcze ta prezentacja na Zarząd na jutro, no i siedzisz do 2:00 w nocy….Twoje dziecko chciało iść z Tobą do kina miesiąc temu, to już miesiąc minął?… Kojarzysz takie sytuacje? Znasz to uczucie szczypania, że znowu Ci czas przeleciał a Ty stoisz w miejscu z rzeczami? Ja tak. I to dobrze znam.
Zarządzanie czasem własnym, zespołu, rodzinnym, zarządzanie pracą, zmianami i osobistą wydajnością może być wyzwaniem. Istnieją różne sposoby, które możesz podjąć, aby pomóc sobie w tym procesie. O tym będziemy rozmawiać – jak nie zwariować w zalewie informacji, multi-zadań i jeszcze mieć czas na aktywności przed i po pracy aby zachować formę oraz zdrowie fizyczne i zbudować odporność psychiczną. Podzielimy się doświadczeniami tego co nam wychodzi a nad czym chcielibyśmy popracować no i jak to zrobić.
ZARZĄDZANIE WIELOMA PROJEKTAMI JEDNOCZEŚNIE
Temat zarządzania wieloma projektami w jednej organizacji to sprawa w miarę prosta i wielu przypadkach poukładana wg procedur. Wyzwanie pojawia się, gdy mamy więcej niż jedną spółkę, kolejnym wyzwaniem to posiadanie więcej niż jedną lokalizacje w Polsce, a kolejnym krokiem to posiadanie spółek zagranicą. Na podstawie moich doświadczeń przy zarządzaniu 26 spółkami w 8 państwach chciałbym Was spytać o wasze zarządzanie wieloma projektami i spróbować was nakierować, w jaki sposób nadawać priorytet sprawą i jak wykorzystywać współprace cross działową i cross teamaową do szybkiego i pozytywnego zakończenia projektów.
CZŁOWIEK & TECHNOLOGIA: JAK USPRAWNIĆ PRACĘ ZESPOŁU
W dobie ciągłych zmian i innowacji, efektywność zespołu to klucz do sukcesu. Nasz warsztat pokaże, jak rozwijać potencjał ludzki, wykorzystując możliwości, jakie dają nam nowoczesne technologie. Odkryjemy, jak maksymalnie wykorzystać przestrzeń konferencyjną, zapewnić płynną współpracę zespołów rozproszonych i uczynić każde spotkanie bardziej efektywnym. Jeśli zastanawiasz się: jak dostosować przestrzeń do potrzeb zespołu; wydobyć więcej z obecnych zasobów czy dobrać idealne narzędzia technologiczne do charakteru pracy Twojego zespołu, ten warsztat jest dla Ciebie.
15:00 – 15:20 CZAS NA KAWĘ I NETWORKING
STOLIKI TEMATYCZNE: MODEROWANE DYSKUSJE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW – 2 tura
(liczba miejsc ograniczona)
ŚLAD WĘGLOWY GENEROWANY PRZEZ OBIEKTY BIUROWE – WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ O NADCHODZĄCYCH ZMIANACH
– Ślad węglowy – idea
– Dlaczego obiekty biurowe powinny liczyć swój ślad węglowy?
– Metodyka obliczania śladu węglowego organizacji i produktu wg. GHG Protocol
- Podstawowe definicje dotyczące obliczania śladu węglowego
- Granice organizacyjne i operacyjne
- Gazy cieplarniane, potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP)
- Ślad węglowy organizacji – zakresy emisji
- Ślad węglowy produktu bądź usługi – granice systemu i jednostka funkcjonalna
- Wybór roku bazowego
- Procedury do wprowadzenia w organizacji
- Jakie źródła emisji powinny być brane pod uwagę analizując ślad węglowy obiektów biurowych?
– Neutralizacja emisji gazów cieplarnianych obiektów biurowych
Program 2023
RELOKACJA FIRMY – WYZWANIA DLA DZIAŁU ADMINISTRACJI
– Harmonogram całościowy projektu. Jak zamienić koncepcję w działające biuro i zdążyć na czas?
– Zespół projektowy. Kto i co powinien zrobić i za co być odpowiedzialnym?
– Budżet – planowanie kosztów i ich kategorie. O czym nie zapomnieć zmieniając siedzibę?
-Przygotowanie powierzchni do zdania. Jak bez problemów zakończyć wieloletni najem?
– Relacje z Wynajmującym i Zarządzającym budynkiem. Jak zbudować poprawne relacje?
– Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna relokacji. Kogo i jak poinformować o zmianie?
Program 2023
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W… CIĄGŁEJ ZMIANIE – JAK OGARNĄĆ NIEUSTANNE (R)EWOLUCJE
– Jak przejść z firmy tradycyjnej w firmę o zrównoważonym rozwoju?
– Czy firmy mają czas na ewolucję? Kiedy potrzebna jest rewolucja?
– Przywództwo jako driver zmian
– Wpływ rynku pracy na biznes i potrzeby pracowników
BRANDING BIURA – ESTETYKA I FUNKCJONALNOŚĆ MIEJSCA PRACY Sprawdzony sposób na przyjazne biuro
– Space branding, wayfinding & signage w służbie Office Managerów
– Funkcjonalne i estetyczne biuro – inwestycja, która się opłaca
– Aranżacja biura a zrównoważony rozwój
– Wyzwania Office Managera w procesie remontu/przeprowadzki
– Kompleksowa usługa space brandingu kluczem do spójnej i funkcjonalnej przestrzeni biurowej
Program 2023
Program 2023
POPOŁUDNIOWY KOKTAIL I NETWORKING
ZAKOŃCZENIE 1 DNIA FORUM
16 listopada 2023
REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING
Zrównoważone, oparte na współpracy miejsce pracy jutra
Program 2023
Koncentracja na zrównoważonym rozwoju: między efektywnością kosztową, komfortem i kluczowymi liczbami – jak będzie wyglądać zrównoważone biuro przyszłości?
– Model pracy vs koszty
– Komfort pracy vs koszty i możliwości techniczne budynku
– Gospodarka cyrkularna vs koszty i możliwości
– Raportowanie
– Zielone umowy najmu
– Elastyczność umowy najmu
– Zrównoważony rozwój vs oczekiwania pracowników
Program 2023
Raportowanie zrównoważonego rozwoju zgodnie z dyrektywą CSRD – nowa rola szefów administracji
Program 2023
Jak wykorzystać swoje zasoby by ograniczyć ślad węglowy i zoptymalizować budżet
Program 2023
CZAS NA KAWĘ I NETWORKING
Neuroróżnorodność a przestrzeń biurowa
– Jak przestrzeń wpływa na nasz mózg?
– Jakie potrzeby, wyzwania i mocne strony osób neuroatypowych należy brać pod uwagę projektując miejsce pracy?
– Przykłady rozwiązań przestrzennych uwzględniających potrzeby osób neuroatypowych.
Program 2023
Hybrydowo, elastycznie i w duchu budowania relacji – czyli o nowej rzeczywistości biurowej
– Sposoby i miejsca wykonywania pracy – polityka WorkSmart+ i polityka Flex
– Przekształcenia biura w elastyczne miejsce współpracy – aplikacja (rezerwacja biurek i parkingu)
– Przestrzenie coworkingowe
Program 2023
Zaangażowanie – jak budować społeczności i relacje, odpowiadając na potrzeby zarówno pracowników jak i firmy?
– Profil pracowników – kim jesteśmy globalnie i co robimy w Katowicach
– Jak zaprojektować przestrzeń biurową, żeby miała ona wpływ na wzrost poziomu zaangażowania pracowników w życie firmy
– Jakie stosować narzędzia do budowania zaangażowania i relacji pracowników
Program 2023
CZAS NA KAWĘ I NETWORKING
Praca hybrydowa – jak sprostać wyzwaniom pod kątem biura, elastyczności i optymalizacji kosztów
– To co było nigdy już nie wróci, czyli co możemy zrobić, żeby odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zapewnić firmie oszczędności
– Redukcja powierzchni najmu krok po kroku – o czym warto pamiętać
– Re-love your office, jak sprawić, żeby pracownicy byli zadowoleni i chcieli pracować w biurze
– Jedyną stałą jakiej możemy być pewni jest ciągła zmiana – wyzwania w roli Workplace Managera
Jak efektywnie współpracować z firmą sprzątającą? Klucz do czystego biura i świętego spokoju osoby zarządzającej
– Jak wybrać firmę sprzątającą? Kluczowe czynniki decyzyjne.
– Najczęstsze błędy firm sprzątających. Jak weryfikować ich pracę.
– Co utrudnia współpracę między firmą sprzątającą, a osobą zarządzającą biurem? Rola koordynatora obiektu.
– Eko praktyki, które przynoszą oszczędności, dbałość o środowisko i komfort pracowników.
Optymalizacja kosztów A.D. 2023/2024 – gdzie i jak (rozsądnie) ciąć wydatki bez uszczerbku dla efektywności i wydajności pracy
– Optymalizacja kosztów w dobie pracy hybrydowej – praktyczne przykłady
– Świadomość oszczędzania – budowanie pozytywnych nawyków oszczędnościowych wśród pracowników
– Oszczędzanie, a zrównoważony rozwój. Optymalizacja i redukcja kosztów jako czynnik wpływający na poprawę ekologii
– Dobre praktyki, dzięki którym zmniejszysz zużycie energii
Program 2023
Produktywność oparta na technologii — rób więcej za mniej
– Kiedy automatyzować proces?
– Jak rozwiązania IT wspierają procesy biurowe:
- Aplikacja do zarzadzania kartami gości
- Jak kontrola dostępu może pomóc w optymalizacji powierzchni biura
- Power BI na usługach office managementu – wykorzystanie potencjału raportowego
– Czy technologia zawsze musi być droga?