Program – Forum Biuro i Administracja 2023

Program
FORUM BIURO I ADMINISTRACJA 2023

Czas na adaptację: nowa era (współ)pracy
i zrównoważona przestrzeń

Poznaj zakres merytoryczny Forum

15 listopada 2023

09:00 – 09:30

REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING #SesjaPozytywnychRelacji

SesjaPozytywnychRelacji – to zaangażowanie uczestników od pierwszych chwil przybycia na Forum.
KomitetPowitalny powita uczestników i połączy Was w mniejsze grupki, zapraszając do „przełamywania lodów” czyli bezpiecznego wyjścia ze swojej strefy komfortu i nawiązania wartościowych kontaktów.

Korzyści:

✓ możliwość nawiązania nowych relacji
✓ rozszerzenie sieci kontaktów biznesowych
✓ okazja do poznania ludzi, do których normalnie dostęp jest utrudniony
✓ wymiana wiedzy i doświadczeń
✓ satysfakcja gwarantowana

Moderator:
Witold Antosiewicz

Witold Antosiewicz

Community Manager, Klub Inteligencji Biznesu

Jacek Czapski

Jacek Czapski

Trener biznesowy, GrupaYak

09:30 – 09:40

ROZPOCZĘCIE I POWITANIE UCZESTNIKÓW FORUM: Bądź odważny/a – Bądź aktywny/a!

Moderator:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

09:40 – 10:00

Czego menedżerowie mogą nauczyć się od Żołnierza Jednostki Wojskowej GROM

Paweł Mateńczuk ps. Naval

Paweł Mateńczuk ps. Naval

Ekspert ds. bezpieczeństwa, czynnego zwalczania terroryzmu oraz przetrwania w miejscach niebezpiecznych.

10:00 – 10:20

Rola biura pod znakiem adaptacji – Po co komu biuro? Czas odkryć to na nowo!

 

Biuro jako miejsce :

– Kreatywnej współpracy członków zespołu
– Miejsce integracji i socjalizacji
– Wspólna przestrzeń, która pomaga zbudować poczucie przynależności do organizacji, wzmacnia wewnętrzny i zewnętrzny employer branding
– Definiuje „markę pracodawcy”

Beata Romańska

Beata Romańska

Workplace Experience Manager, DYSON

10:20 – 10:40

Nowe realia pracy tworzą nowe potrzeby jej organizacji: biuro, nadmiar powierzchni, koszty, pracownicy

 

– Jak oszacować wielkość poszczególnych obszarów wewnątrz organizacji i przy tym stworzyć bardziej efektywną powierzchnię
– Jakie oczekiwania vs rzeczywistość mogą zaproponować dzisiaj powierzchnie biurowe swoim Pracownikom
– Jak ułożyć nowe zasady funkcjonowania biura, tak aby Pracownicy nie przeżyli tak dużego szoku przy modelu pracy hybrydowej
– Jaki najlepiej system sprawdza się w pracy hybrydowej i jak można do niego dostosować przestrzeń
– Co zrobić jeżeli dysponujesz nadmiarem powierzchni biurowej i chcesz ograniczać koszty w momencie posiadania długo terminowych umów

Tomasz Zieliński

Tomasz Zieliński

Dyrektor Administracji Holdingu, WIRTUALNA POLSKA

10:40 – 11:00

Nowa Logika pracy – człowiek w erze hybrydowej

 

– Umiejętny dialog jest podstawą do funkcjonowania w hybrydowym świecie
– Człowiek w centrum uwagi: jego indywidualne potrzeby i relacje z innymi ludźmi
– Neuroróżnorodność i wielopokoleniowe zespoły
– Środowisko pracy dostosowane do człowieka – a nie odwrotnie
– Technologia i rozwiązania, które powstają z myślą o ludziach i ze świadomością ich odmienności

Marta Woronowicz

Marta Woronowicz

Dyrektorka Sprzedaży i Marketingu, A+V

Bartosz Gruza

Bartosz Gruza

International Account Manager CEE, LOGITECH

11:00 – 11:20

CZAS NA KAWĘ I NETWORKING

11:20 – 11:40

Proces zmiany biura – uwarunkowania rynkowe, na co zwrócić uwagę w procesie poszukiwania biura i negocjacji warunków jego wynajmu? TRANSMISJA ONLINE

Agnieszka Przybylska

Agnieszka Przybylska

Head of Indirect Procurement & Administration, ŻABKA

11:40 – 12:00

Co decyduje o sukcesie biura w dobie pracy hybrydowej?

 

– Nowe procesy i metody pracy stawiają nowe wymagania wobec przestrzeni pracy.
– Biuro powinno być miejscem, w którym ludzie czują się dobrze, rozwijają się i, wykorzystując swój potencjał, osiągają jak najlepsze wyniki.
– Jak to wygląda w praktyce? Kinnarps od ponad 80 lat zajmuje się tworzeniem środowisk pracy, pomagając klientom w dokonywaniu zmian w ich biurach, szkołach i placówkach opieki.
 Kinnarps zaprezentuje zasady, które kształtują udane środowisko pracy.

Aleksandra Krawsz-Kubica

Aleksandra Krawsz-Kubica

Marketing & PR Director KINNARPS POLSKA

12:00 – 12:20

Biuro jako miejsce budowania relacji

 

– Biuro jako miejsce, w którym spotykają się różne pokolenia – plusy i minusy – konflikt pokoleń czy efektywny zespół
– Komunikacja w budowaniu relacji
– Dlaczego relacje są ważne?
– Relacje a efektywność – co zrobić, żeby Twój Zespół miał wyniki?

Marzena Trębacz

Marzena Trębacz

Kierownik Działu Administracji, DOZ S.A.

12:20 – 13:00

Dyskusja: Koncentracja na pracownikach: między życzeniem a rzeczywistością

 

– Jakie potrzeby i wymagania pracowników wobec biura można realistycznie zrealizować?
– Jak wesprzeć/przygotować managerów do zmian i zarządzania rozproszonymi zespołami?
– Jak budować zaangażowanie odpowiadając na potrzeby zarówno pracowników jak i firmy?

Moderator:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Uczestnicy:
Tomasz Zieliński

Tomasz Zieliński

Dyrektor Administracji Holdingu, WIRTUALNA POLSKA

Aleksandra Bednarek

Aleksandra Bednarek

Head of Administration Department, EIFFAGE Polska

dr Kacper Stachowski

dr Kacper Stachowski

Dyrektor Departamentu Spraw Korporacyjno-Administracyjnych, ENERGA-OPERATOR SA

13:00 – 14:00

LUNCH I NETWORKING

STOLIKI TEMATYCZNE: MODEROWANE DYSKUSJE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW – 1 tura

(liczba miejsc ograniczona)

14:00 – 15:00

UMOWY NAJMU BIUR

 

– Zielone klauzule  – wyzwania i obowiązki

– Koszty eksploatacyjne – jak zminimalizować ryzyko wzrostu i zabezpieczyć interes najemcy

– Obowiązki wynajmującego

– Elastyczność najmu vs oczekiwania wynajmującego i obowiązki względem banku finansującego

Moderator:
Seweryna Afanasjew

Seweryna Afanasjew

Prezes Zarządu, RICS Polska

14:00 – 15:00

PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZMIAN: JAK POGODZIĆ PRACĘ, ZMIANY I OSOBISTĄ WYDAJNOŚĆ?

Miałeś wejść na internet tylko coś sprawdzić na minutę a minęła godzina scroloowania na fejsbuku… Umowa z kontrahentem czeka od tygodnia na przejrzenie. Obiecałeś /aś sobie, że zaczniesz ćwiczyć od następnej soboty… Minął kolejny miesiąc a Twoje buty sportowe nadal się kurzą. W domu kran czeka na naprawę od roku ….poleciało już tam wiadro wody…A jeszcze ta prezentacja na Zarząd na jutro, no i siedzisz do 2:00 w nocy….Twoje dziecko chciało iść z Tobą do kina miesiąc temu, to już miesiąc minął?… Kojarzysz takie sytuacje? Znasz to uczucie szczypania, że znowu Ci czas przeleciał a Ty stoisz w miejscu z rzeczami? Ja tak. I to dobrze znam.

 

Zarządzanie czasem własnym, zespołu, rodzinnym, zarządzanie pracą, zmianami i osobistą wydajnością może być wyzwaniem. Istnieją różne sposoby, które możesz podjąć, aby pomóc sobie w tym procesie. O tym będziemy rozmawiać – jak nie zwariować w zalewie informacji, multi-zadań i jeszcze mieć czas na aktywności przed i po pracy aby zachować formę oraz zdrowie fizyczne i zbudować odporność psychiczną. Podzielimy się doświadczeniami tego co nam wychodzi a nad czym chcielibyśmy popracować no i jak to zrobić.

Moderator:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

14:00 – 15:00

ZARZĄDZANIE WIELOMA PROJEKTAMI JEDNOCZEŚNIE

 

Temat zarządzania wieloma projektami w jednej organizacji to sprawa w miarę prosta i wielu przypadkach poukładana wg procedur. Wyzwanie pojawia się, gdy mamy więcej niż jedną spółkę, kolejnym wyzwaniem to posiadanie więcej niż jedną lokalizacje w Polsce, a kolejnym krokiem to posiadanie spółek zagranicą. Na podstawie moich doświadczeń przy zarządzaniu 26 spółkami w 8 państwach chciałbym Was spytać o wasze zarządzanie wieloma projektami i spróbować was nakierować, w jaki sposób nadawać priorytet sprawą i jak wykorzystywać współprace cross działową i cross teamaową do szybkiego i pozytywnego zakończenia projektów.

Moderator:
Tomasz Zieliński

Tomasz Zieliński

Dyrektor Administracji Holdingu, WIRTUALNA POLSKA

14:00 – 15:00

CZŁOWIEK & TECHNOLOGIA: JAK USPRAWNIĆ PRACĘ ZESPOŁU

 

W dobie ciągłych zmian i innowacji, efektywność zespołu to klucz do sukcesu. Nasz warsztat pokaże, jak rozwijać potencjał ludzki, wykorzystując możliwości, jakie dają nam nowoczesne technologie. Odkryjemy, jak maksymalnie wykorzystać przestrzeń konferencyjną, zapewnić płynną współpracę zespołów rozproszonych i uczynić każde spotkanie bardziej efektywnym. Jeśli zastanawiasz się: jak dostosować przestrzeń do potrzeb zespołu; wydobyć więcej z obecnych zasobów czy dobrać idealne narzędzia technologiczne do charakteru pracy Twojego zespołu, ten warsztat jest dla Ciebie.

Moderator:
Daniel Mordwiński

Daniel Mordwiński

Doradca Klienta z Sektora Biznesowego, A+V

Bartosz Gruza

Bartosz Gruza

International Account Manager CEE, LOGITECH

15:00 – 15:20 CZAS NA KAWĘ I NETWORKING

STOLIKI TEMATYCZNE: MODEROWANE DYSKUSJE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW – 2 tura

(liczba miejsc ograniczona)

15:20 – 16:20

ŚLAD WĘGLOWY GENEROWANY PRZEZ OBIEKTY BIUROWE – WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ O NADCHODZĄCYCH ZMIANACH

 

– Ślad węglowy – idea

– Dlaczego obiekty biurowe powinny liczyć swój ślad węglowy?

– Metodyka obliczania śladu węglowego organizacji i produktu wg. GHG Protocol

  • Podstawowe definicje dotyczące obliczania śladu węglowego
  • Granice organizacyjne i operacyjne
  • Gazy cieplarniane, potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP)
  • Ślad węglowy organizacji – zakresy emisji
  • Ślad węglowy produktu bądź usługi – granice systemu i jednostka funkcjonalna
  • Wybór roku bazowego
  • Procedury do wprowadzenia w organizacji
  • Jakie źródła emisji powinny być brane pod uwagę analizując ślad węglowy obiektów biurowych?

– Neutralizacja emisji gazów cieplarnianych obiektów biurowych

Moderator:
Mikołaj Potocki

Mikołaj Potocki

Partner, ALTEMIS

15:20 – 16:20

RELOKACJA FIRMY – WYZWANIA DLA DZIAŁU ADMINISTRACJI

 

– Harmonogram całościowy projektu. Jak zamienić koncepcję w działające biuro i zdążyć na czas?
– Zespół projektowy. Kto i co powinien zrobić i za co być odpowiedzialnym?

– Budżet – planowanie kosztów i ich kategorie. O czym nie zapomnieć zmieniając siedzibę?
-Przygotowanie powierzchni do zdania. Jak bez problemów zakończyć wieloletni najem?

– Relacje z Wynajmującym i Zarządzającym budynkiem. Jak zbudować poprawne relacje?
– Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna relokacji. Kogo i jak poinformować o zmianie?

Moderator:
Aleksandra Król-Graban

Aleksandra Król-Graban

Administration & Workplace Manager, NTT Poland

15:20 – 16:20

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W… CIĄGŁEJ ZMIANIE – JAK OGARNĄĆ NIEUSTANNE (R)EWOLUCJE

 

– Jak przejść z firmy tradycyjnej w firmę o zrównoważonym rozwoju?
– Czy firmy mają czas na ewolucję? Kiedy potrzebna jest rewolucja?
– Przywództwo jako driver zmian
– Wpływ rynku pracy na biznes i potrzeby pracowników

Moderator:
dr Kacper Stachowski

dr Kacper Stachowski

Dyrektor Departamentu Spraw Korporacyjno-Administracyjnych, ENERGA-OPERATOR SA

15:20 – 16:20

BRANDING BIURA – ESTETYKA I FUNKCJONALNOŚĆ MIEJSCA PRACY Sprawdzony sposób na przyjazne biuro

 

– Space branding, wayfinding & signage w służbie Office Managerów

– Funkcjonalne i estetyczne biuro – inwestycja, która się opłaca

– Aranżacja biura a zrównoważony rozwój

– Wyzwania Office Managera w procesie remontu/przeprowadzki

– Kompleksowa usługa space brandingu kluczem do spójnej i funkcjonalnej przestrzeni biurowej

Moderator:
Piotr Semla

Piotr Semla

CEO & Owner, SPACE WIZARD

Paweł Łukasiewicz

Paweł Łukasiewicz

Design Lead, SPACE WIZARD

16:30 – 18:00

POPOŁUDNIOWY KOKTAIL I NETWORKING

18:00 –

ZAKOŃCZENIE 1 DNIA FORUM

16 listopada 2023

08:30 – 09:00

REJESTRACJA I PORANNY NETWORKING

09:00 – 09:05

ROZPOCZĘCIE I POWITANIE UCZESTNIKÓW FORUM

Moderator:
Ewa Bodio-Ziółkowska

Ewa Bodio-Ziółkowska

Head of Administration, VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

09:05 – 09:25

Zrównoważone, oparte na współpracy miejsce pracy jutra

Igor Łysiuk

Igor Łysiuk

Architect | Research Analyst, WORKPLACE

09:25 – 09:45

Koncentracja na zrównoważonym rozwoju: między efektywnością kosztową, komfortem i kluczowymi liczbami – jak będzie wyglądać zrównoważone biuro przyszłości?

 

– Model pracy vs koszty
– Komfort pracy vs koszty i możliwości techniczne budynku
– Gospodarka cyrkularna vs koszty i możliwości
– Raportowanie
– Zielone umowy najmu
– Elastyczność umowy najmu
– Zrównoważony rozwój vs oczekiwania pracowników

Seweryna Afanasjew

Seweryna Afanasjew

Prezes Zarządu, RICS Polska

09:45 – 10:05

Raportowanie zrównoważonego rozwoju zgodnie z dyrektywą CSRD – nowa rola szefów administracji

Borys D. Sawicki

Borys D. Sawicki

Radca prawny | Bankowość i finanse | ESG Kancelaria SK&S

10:05 – 10:25

Jak wykorzystać swoje zasoby by ograniczyć ślad węglowy i zoptymalizować budżet

Bartosz Chmielewski

Bartosz Chmielewski

CEO & Founder, ZERO WASTE DESIGN

10:25 – 10:40

CZAS NA KAWĘ I NETWORKING

10:40 – 11:00

Neuroróżnorodność a przestrzeń biurowa

 

– Jak przestrzeń wpływa na nasz mózg?
– Jakie potrzeby, wyzwania i mocne strony osób neuroatypowych należy brać pod uwagę projektując miejsce pracy?
– Przykłady rozwiązań przestrzennych uwzględniających potrzeby osób neuroatypowych.

Natalia Olszewska

Natalia Olszewska

Współzałożycielka, IMPRONTA

11:00 – 11:20

Hybrydowo, elastycznie i w duchu budowania relacji – czyli o nowej rzeczywistości biurowej

 

– Sposoby i miejsca wykonywania pracy – polityka WorkSmart+ i polityka Flex
– Przekształcenia biura w elastyczne miejsce współpracy – aplikacja (rezerwacja biurek i parkingu)
– Przestrzenie coworkingowe

Karolina Mazur

Karolina Mazur

Property & Workplace Operations and Legal Administration Manager, DLA Piper

11:20 – 11:40

Zaangażowanie – jak budować społeczności i relacje, odpowiadając na potrzeby zarówno pracowników jak i firmy?

 

– Profil pracowników – kim jesteśmy globalnie i co robimy w Katowicach
– Jak zaprojektować przestrzeń biurową, żeby miała ona wpływ na wzrost poziomu zaangażowania pracowników w życie firmy
– Jakie stosować narzędzia do budowania zaangażowania i relacji pracowników

 

Emilia Kubiec

Emilia Kubiec

Office Manager, KEYWORDS STUDIOS 

11:40 – 12:00

CZAS NA KAWĘ I NETWORKING

12:00 – 12:20

Praca hybrydowa – jak sprostać wyzwaniom pod kątem biura, elastyczności i optymalizacji kosztów

 

– To co było nigdy już nie wróci, czyli co możemy zrobić, żeby odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zapewnić firmie oszczędności
– Redukcja powierzchni najmu krok po kroku – o czym warto pamiętać
– Re-love your office, jak sprawić, żeby pracownicy byli zadowoleni i chcieli pracować w biurze
– Jedyną stałą jakiej możemy być pewni jest ciągła zmiana – wyzwania w roli Workplace Managera

Aneta Marczyk-Górecka

Aneta Marczyk-Górecka

Workplace and Facility Manager, THYSSENKRUPP GROUP SERVICES

12:20 – 12:40

Jak efektywnie współpracować z firmą sprzątającą? Klucz do czystego biura i świętego spokoju osoby zarządzającej

 

– Jak wybrać firmę sprzątającą? Kluczowe czynniki decyzyjne.
– Najczęstsze błędy firm sprzątających. Jak weryfikować ich pracę.
– Co utrudnia współpracę między firmą sprzątającą, a osobą zarządzającą biurem? Rola koordynatora obiektu.
– Eko praktyki, które przynoszą oszczędności, dbałość o środowisko i komfort pracowników.

Michał Zawada

Michał Zawada

Dyrektor Zarządzający, FRESH FACILITY

12:40 – 13:00

Optymalizacja kosztów A.D. 2023/2024 – gdzie i jak (rozsądnie) ciąć wydatki bez uszczerbku dla efektywności i wydajności pracy

 

– Optymalizacja kosztów w dobie pracy hybrydowej – praktyczne przykłady
– Świadomość oszczędzania – budowanie pozytywnych nawyków oszczędnościowych wśród pracowników
– Oszczędzanie, a zrównoważony rozwój. Optymalizacja i redukcja kosztów jako czynnik wpływający na poprawę ekologii
– Dobre praktyki, dzięki którym zmniejszysz zużycie energii

Patryk Janiga

Patryk Janiga

Facilities & Administration Manager, ABB Global Business Services

13:00 – 13:20

Produktywność oparta na technologii — rób więcej za mniej

 

– Kiedy automatyzować proces?
– Jak rozwiązania IT wspierają procesy biurowe:

  • Aplikacja do zarzadzania kartami gości
  • Jak kontrola dostępu może pomóc w optymalizacji powierzchni biura
  • Power BI na usługach office managementu – wykorzystanie potencjału raportowego

– Czy technologia zawsze musi być droga?

Olga Ściesińska

Olga Ściesińska

Head of Office Management, Sii

13:20 – 14:30

LUNCH I ZAKOŃCZENIE FORUM – DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ I DO ZOBACZENIA ZA ROK